Dende as rúas da memoria

“Habitamos unha paisaxe mutante tecida con secuencias dispersas dun discurso alleo. Cada ollar, un lugar; cada xesto, un recordo. A cidade escóndese detrás dos acontecimentos que xurden a cada intre”.

Begoña Paz

¿ En que disciplina encaixar a obra presentada pola artista pontevedresa Begoña Paz na exposición “Dende as rúas da memoria”?.
Semella evidente que a fotografía é unha e escusa necesaria, un marco, un punto de partida dende o cal acometer un estudo espacial das posibilidades arquitectónicas que os modelos urbanísticos actuais non consinten. A hibridación de fotografía, escultura e arquitectura que xera cada obra móstranos de xeito cinematográfico que as cidades compóñense de lugares que semellan ser o resultado da combinatoria errada de posibilidades mal sintonizadas onde toman corpo certas circunstancias económicas, culturais e políticas deseñando secuencias urbanas illadas, alleas a cidade que as precede, revelándose a interrupción como pauta de crecimento. A falta de transición entre os varios discursos interrompidos, crea unha paisaxe que podemos definir como involuntaria, unha paisaxe que  non obstante, ollada co ángulo axeitado, permite espellar un discurso que revele a esencia do urbano xustamente alí onde non foi previsto, alí onde se presenta a oportunidade para reclamar o paseante como orixe do feito artístico, como axente capaz de subverter a experiencia urbana.

¿Cómo non recoñecernos neses seres grises de conxelada e ausente expresión, neses flaneurs involuntarios do aborrecemento urbano, das experiencias programadas polas autoridades competentes?

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

” Habitamos un paisaje mutante tejido con secuencias dispersas de un discurso ajeno. Cada mirada, un lugar; cada gesto, un recuerdo. La ciudad se esconde tras acontecimientos que emergen a cada instante”
Begoña Paz
¿En que disciplina artística podríamos encajar la obra presentada por la artista pontevedresa Begoña Paz dentro de la exposición Dende as rúas da memoria ?.
Parece evidente que la fotográfia es una excusa necesaria, un marco, un punto de partida desde el que acometer un estudio espacial de las posibilidades arquitectónicas que los modelos urbanísticos actuales no consienten. La hibridación de fotografía, escultura y arquitectura que genera cada pieza  nos muestra de forma cinematográfica cómo las ciudades se componen de lugares que parecen ser el resultado de la combinatoria errónea de posibilidades mal sintonizadas donde toman cuerpo unas determinadas circunstancias económicas, culturales y políticas trazando secuencias urbanas aisladas, ajenas a la ciudad que las precede, revelándose la interrupción como pauta de crecimiento. Al no existir transición entre los diferentes discursos interrumpidos, se crea un paisaje que podemos definir como involuntario, un paisaje que sin embargo, visto con el ángulo adecuado, permite establecer un discurso que desvela la esencia de lo urbano precisamente allí dónde no ha sido previsto, allí donde se presenta la oportunidad para reivindicar al paseante  como origen del hecho artístico, como agente capaz de subvertir la experiencia urbana.
¿Cómo no reconocernos en esos seres grises de expresión congelada y ausente, en esos flaneurs involuntarios  del aburrimiento urbano, de las experiencias programadas  por las autoridades competentes?.

DG_BP

La exposición DENDE AS RUAS DA MEMORIA. Fotografía e espazos públicos en Pontevedra, se celebra en el Pazo da Cultura de Pontevedra desde el 14 de Abril al 28 de Agosto de 2011.

Anuncios
Esta entrada fue publicada en Arquitectura, Ciudad. Guarda el enlace permanente.

2 Responses to Dende as rúas da memoria

  1. Pingback: Desde las calles de la memoria | opacos | veredes

  2. Pingback: Colexio Oficial de Arquitectos de Galicia » Blog Archivo » Aportacións colexiados: Dendes as rúas da memoria

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s